onsdag 8 maj 2013

Trädgårdsfix

Ja det ska väl inte vara enkelt att ta bort en buske som stått väldigt länge och rotat-till sig. Har de senaste dagarna sjåat på lite i trädgården. Tagit bort tre nyponbuskar, eller vad de nu heter och rensat i rabatterna. Vi har även friserat alla träd och buskar. Vi har sisådär fem syrener i varierande storlek, fyra svartvinbärsbuskar och en STOR rödvinbärsbuske. Den sistnämnda växer det tom mossa på så den är nog väldigt gammal men det kommer så sjukt mycket bär på den så den får vi vara rädd om!

När vi köpte huset stod det ett växthus på gården. Först tänkte jag ta ner det men nu har jag ändrat mig och det kommer bli ett växthus med tomatplantor, i krukor. Skönt att slippa ligga på knä och rensa ogräs, det är inte riktigt min grej. Det kommer gillas av lillen som älskar tomater. Jag har tagit bort odlingsbänkarna där inne och ska sen lägga markduk, betongplattor och grus. Blir 40x40cm stora plattor, i betong, ljusgrå plattor. Hoppas de blir bra! Nu ska jag bara hitta tiden och stålarna för att skrida till verket. Med en massa VAB blir man inte rik.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar